stycznia 27, 2018

Fasola w sosie pomidorowym

Uwielbiam fasolę w pomidorach! Jest to jedno z moich ulubionych śniadań i robię ją na różne sposoby. Dzisiaj rano przygotowałam sporą porcję (będzie też na jutro), a zajęło mi to jedyne 30 minut (może nawet mniej!). Sposób przygotowania jest banalnie prosty:

Składniki na 3-4 porcje):
- 1 cebula
- 3 duże pomidory (najlepiej pachnące pomidorem 😜)
- 2 puszki fasoli czerwonej lub białej (lub 3-4 szklanki ugotowanej)
- 2-3 łyżki koncentratu pomidorowego
- przyprawy: po 2 łyżeczki majeranku, oregano, papryki słodkiej, po 1 łyżeczce papryki ostrej, soli, czegoś słodkiego (ksylitol lub syrop np. dakylowy), 1/2 łyżeczki papryki wędzonej, pieprzu (można dać więcej).

Przygotowanie:
Cebulę posiekać i wrzucić do garnka, zalać niewielką ilością wody, wstawić na gaz i zagotować. Kiedy się zagotuje, dodać pokrojone na kawałki pomidory i dodać jeszcze trochę wody (tak mniej więcej ok połowy zawartości pomidorów). Dusić przez kilka minut z przyprawami następnie dodać koncentrat pomidorowy i fasolę. Jeżeli używasz z puszki, przepłucz ją najpierw na sitku. Całe danie trzeba podgotować przez kilka minut na niewielkim ogniu i doprawić jeszcze opcjonalnie.



Wartość odżywcza w 400 g (taka przykładowa porcja, 1 z 4):

Wartość kaloryczna 209,21 kcal
Białko ogółem 13,58 g
Tłuszcz ogółem 1,27 g
Węglowodany ogółem 40,32 g
Błonnik pokarmowy 12,20 g
Sacharoza 1,07 g
Potas 1125,84 mg
Wapń 73,86 mg
Fosfor 226,45 mg
Magnez 79,78 mg
Żelazo 4,86 mg
Cynk 2,01 mg

3 komentarze:

  1. Na te zimnoty za oknem idealne danie :)
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy wartości odżywcze podane są dla samej fasolki czy dla porcji z chlebem tak jak na zdjęciu?

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Dieta roślinna, zarządzanie sobą , Blogger