listopada 06, 2017

Szybkie i dietetyczne obiady - zupa pomidorowa z ciecierzycą i ryżem



Codziennie na tablicy Fejsbukowej wiedzę posty o diecie dr Dąbrowskiej. Mam wrażenie, że co najmniej 1/3 z osób, które widzę na FB, stosuje taki post 😸. Niedługo nagram filmik w tym temacie na YT, muszę się wypowiedzieć... Dla ścisłości, nie jestem ani zwolenniczką tej diety ani jakąś tam zagorzałą przeciwniczką. Chcę podkreślić plusy i minusy, bo wiele osób stosuje ją niepotrzebnie, licząc na jakieś oczyszczenie. To prawda, że niektórym osobom taki post może się przydać, ale wielu osobom może zaszkodzić. Sama w gabinecie widuję czasem pacjentów, którzy nie powinni stosować tego typu "oczyszczania" ze względu na stan swojego zdrowia! 

Filmik będzie. Mam nadzieję, że uda mi się go nagrać zanim wszyscy już się już "oczyścicie"  😀😀😀.

Tymczasem dzisiaj przedstawiam Wam kolejną propozycję dania dietetycznego, ale jednocześnie konkretnego. Polecam wszystkim osobom odchudzającym się. Pamiętajcie, że żeby schudnąć trzeba jeść...



Zupa pomidorowa z ciecierzycą i ryżem

Składniki:
Włoszczyzna - około 400 g
Passata pomidorowa lub przecier - 700 g
Woda - 3 litry

Dodatki na talerzu:
Ryż basmati ugotowany - 3 łyżki
Ciecierzyca ugotowana - 0,5 szklanki
Natka pietruszki posiekana - 1 łyżka
Orzechy włoskie do przegryzienia - 3 sztuki

Zupa w przygotowaniu jest bardzo prosta!
Wystarczy obrać włoszczyznę, wrzucić do garnka, zalać wodą i zagotować. Kiedy się zagotuje, dodać ziele angielskie (kilka ziarenek), liście laurowe (kilka sztuk), zmniejszyć ogień i gotować przez około 30-40 minut. Po tym czasie dodać passatę, znowu zagotować. Wyjąć liście i ziele, zupę zmiksować (wkładam blender ręczny do garnka 😉). Kiedy będzie zmiksowana, dodać przyprawy do smaku. Ja dałam paprykę słodką (około 1 łyżeczkę) i ostrą (około pół łyżeczki), bazylię (około 1 łyżeczki), oregano (dość sporo oregano, może nawet 2 łyżki), sól, pieprz, płatki drożdżowe (około 1 łyżki). 
Zupa gotowa.

Na talerz wlać zupę, dodać ryż i ciecierzycę. Posypać natką pietruszki. Sama zupa (bez dodatków), to jedynie niecałe 58 kcal, ale proszę Was, jedzcie konkretnie 😛.

Wartości odżywcze zupy w 1 porcji (400 ml zupy + dodatki)
Wartość kaloryczna 363 kcal
Białko ogółem 15 g
Tłuszcz ogółem 10 g
Węglowodany ogółem 59 g
Błonnik pokarmowy 12 g
Potas 1087 mg
Wapń 136 mg
Fosfor 293 mg
Magnez 99 mg
Żelazo 5 mg
Cynk 3 mg
Ekw. retinolu 343 µg
Witamina E 4 mg
Witamina C 31 mg
Witamina B1 0 mg
Witamina B2 0 mg
Witamina B6 0 mg
Witamina B12 0 µg
Niacyna 3 mg

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Dieta roślinna, zarządzanie sobą , Blogger