października 30, 2017

Szybkie i dietetyczne obiady - zielenina z ciecierzycą, pomidorami i awokado

Jeżeli należysz do osób cierpiących na brak czasu, dobrze trafiłeś. Dzisiaj pokażę Ci, jak w szybki sposób przygotować lekki i zdrowy posiłek.  Jednocześnie, zapoczątkowuję nową serię wpisów na blogu. Będę umieszczać w nich dania dietetyczne ale jednocześnie zdrowe i bardzo wartościowe żywieniowo.

Dzisiaj umieszczam jedno z moich ulubionych najszybszych dań. Jest to zielenina z cieciorką, pomidorami i awokado. Robi się tak:

- zielenina - szpinak lub jarmuż - ilość dowolna, najlepiej minimum 2 garści
- pomidor - przynajmniej 1 pokrojony
- ciecierzyca z puszki lub ugotowana - 1/2 szklanki (jak nie chce ci się ciągle gotować cieciorki, zajrzyj koniecznie tutaj),
- awokado dojrzałe i chleb

Przygotowanie:
Do dużej patelni wlać wodę (około pół szklanki), wrzucić zielsko, pokrojone pomidory i dusić przez chwilę żeby zmiękły (w razie potrzeby dodać więcej wody). Kiedy będą miękkie, dodać cieciorkę, ulubione przyprawy i wymieszać wszystko. Gotowe! Chleb posmarować awokado i zjeść razem z daniem.



Wiesz co jest najlepsze? Wartość żywieniowa tego dania! Jeżeli weźmiemy 40 g chleba żytniego i 50 g awokado, wartość żywieniowa dania wygląda następująco:

Wartość kaloryczna 369 kcal
Białko ogółem 16 g
Tłuszcz ogółem 12 g
Węglowodany ogółem 62 g
Błonnik pokarmowy 17 g
Potas 1666 mg
Wapń 212 mg
Fosfor 354 mg
Magnez 130 mg
Żelazo 6 mg
Cynk 4 mg
Ekw. retinolu 887 µg
Witamina E 5 mg
Witamina C 141 mg
Witamina B1 0 mg
Witamina B2 0 mg
Witamina B6 1 mg
Witamina B12 0 µg
Niacyna 5 mg


Pamiętaj jednak, że nie każdy może jeść zielone warzywa w dużej ilości. Zajrzyj do tego posta, aby przeczytać więcej na ten temat.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Dieta roślinna, zarządzanie sobą , Blogger