października 20, 2017

Szybkie i dietetyczne obiady - zielenina z ciecierzycą, pomidorami i awokado

Jeżeli należysz do osób cierpiących na brak czasu, dobrze trafiłeś. Dzisiaj pokażę Ci, jak w szybki sposób przygotować lekki i zdrowy posiłek.  Jednocześnie, zapoczątkowuję nową serię wpisów na blogu. Będę umieszczać w nich dania dietetyczne ale jednocześnie zdrowe i bardzo wartościowe żywieniowo.

Dzisiaj umieszczam jedno z moich ulubionych najszybszych dań. Jest to zielenina z cieciorką, pomidorami i awokado. Robi się tak:

- zielenina - szpinak lub jarmuż - ilość dowolna, najlepiej minimum 2 garści
- pomidor - przynajmniej 1 pokrojony
- ciecierzyca z puszki lub ugotowana - 1/2 szklanki (jak nie chce ci się ciągle gotować cieciorki, zajrzyj koniecznie tutaj),
- awokado dojrzałe i chleb

Przygotowanie:
Do dużej patelni wlać wodę (około pół szklanki), wrzucić zielsko, pokrojone pomidory i dusić przez chwilę żeby zmiękły (w razie potrzeby dodać więcej wody). Kiedy będą miękkie, dodać cieciorkę, ulubione przyprawy i wymieszać wszystko. Gotowe! Chleb posmarować awokado i zjeść razem z daniem.



Wiesz co jest najlepsze? Wartość żywieniowa tego dania! Jeżeli weźmiemy 40 g chleba żytniego i 50 g awokado, wartość żywieniowa dania wygląda następująco:

Wartość kaloryczna369kcal
Białko ogółem16g
Tłuszcz ogółem12g
Węglowodany ogółem62g
Błonnik pokarmowy17g
Potas1666mg
Wapń212mg
Fosfor354mg
Magnez130mg
Żelazo6mg
Cynk4mg
Ekw. retinolu887µg
Witamina E5mg
Witamina C141mg
Witamina B10mg
Witamina B20mg
Witamina B61mg
Witamina B120µg
Niacyna5mg


Pamiętaj jednak, że nie każdy może jeść zielone warzywa w dużej ilości. Zajrzyj do tego posta, aby przeczytać więcej na ten temat.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Dieta roślinna, zarządzanie sobą , Blogger