października 30, 2017

Nasiona strączkowe - warto jeść, które wybierać i jak gotować


O nasionach strączkowych pisałam na tym blogu już nie raz. Wiesz, że warto je jeść i powinieneś to robić w szczególności, jeżeli jesteś na diecie wegańskiej. 
Są one źródłem białka i doskonałym zastępnikiem mięsa. Jeżeli chcesz być zdrowy, mieć więcej energii i nie mieć problemów z wypróżnianiem się, włącz je do swojego codziennego jadłospisu! Są one bogate w błonnik rozpuszczalny, dzięki czemu obniżają stężenie cholesterolu we krwi, normują profil cukru i działają pożytecznie na nasze jelita a w szczególności florę bakteryjną.

Nasiona strączkowe można jeść pod postacią zup, sosów, gulaszy, burgerów, past itp. Jeżeli masz problem z trawieniem strączków, spróbuj najpierw tyh drobnych odmian (np. soczewica). Zajrzyj też tutaj. Fasoli spróbuj od czasu do czasu i sprawdź, jak będziesz reagować na nią w różnych porcjach.

Jeżeli masz problem po wielu strączkach, spróbuj moczyć je w sodzie przed ugotowaniem (opisałam tę metodę tutaj) lub wybierz te z puszki, zawsze są lepiej tolerowane.

Jeżeli przeraża cię moczenie i gotowanie, wybieraj nasiona których nie trzeba moczyć a gotują się szybko (np. groch w połówkach czy soczewica). Nasiona roślin strączkowych możesz również gotować raz na jakiś czas w większej ilości (np. cały garnek fasoli, soczewicy, grochu) i porcjowane mrozić. Później wystarczy wrzucić zamrożone do gotującej się wody/potrawy i mamy błyskawiczne danie. Praktykuję tę metodę od lat!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Dieta roślinna, zarządzanie sobą , Blogger