Jak zrobić jabłecznik bez cukru?

Dzisiaj niespodzianka dla wszystkich osób, które lubią słodkie! Oczywiście, ja również do tych osób się zaliczam a ponieważ już od kilku lat unikam cukru i produktów przetworzonych, ciągle wymyślam nowe desery i ciasta, które będą smaczne i jednocześnie zdrowe. Dziś mam dla Was niesamowity jabłecznik, zrobiłam go bez użycia cukru ale również bez użycia suszonych owoców czy słodzików a wyszedł słodki jak nie wiem! 
Na pewno słodyczy dodała inulina. Nie wiem, czy znacie ten produkt? Jest to taki biały słodkawy proszek. Inulina jest prebiotykiem, co oznacza że stymuluje wzrost bakterii probiotycznych w jelitach (np. Lactobaccillus i Bifidobacterium). Dodaję ją czasem do słodkich dań ale najczęściej dodaję do dressingów, gdyż przełamuje smak octu balsamicznego, zagęszcza i dobrze się w nich komponuje :)



Jabłecznik


Składniki: 
1 kg jabłek (już bez ogryzków), 3 łyżki wiórków kokosowych, 70 g płatków orkiszowych lub owsianych, 5 łyżek płatków jaglanych, 3 łyżki inuliny w proszku, cynamon 

Przygotowanie: 
jabłka umyć, obrać (lub nie, ja nie obierałam), wrzucić do blendera i poszatkować. Masa powinna być mokra ale nie papkowata, bo po upieczeniu będzie się rozpadać. Masę przełożyć do miski, dosypać cynamon, płatki jaglane, 2 łyżki inuliny, wymieszać i spróbować. W osobnej misce wymieszać ze sobą wiórki kokosowe, 1 łyżkę inuliny i płatki orkiszowe. Sypkie składniki przerzucić do formy silikonowej, na to włożyć mokre składniki. Ciasto włożyć do piekarnika nagrzanego do 170 C i piec przez godzinę. Kiedy będzie gotowe, odstawić na jakiś czas aby płatki na spodzie zmiękły. 

Wartość odżywcza w 100g:
Energia: 95 kcal
Białko: 1,7 g
Tłuszcze: 2,0 g
Węglowodany: 20,2 g
Cukry: 2,8 g
Błonnik: 2,6 g

Komentarze