października 04, 2016

Pasta z soczewicy - konkretne źródło białka!

Dzisiaj miałam 3 pacjentki ciężarne weganki i przyszedł mi do głowy pewien pomysł. Wiem, jakie macie problemy w czasie ciąży. Wiem, że na początku ciąży ciężko jest jeść ze względu na mdłości, w drugim i trzecim trymestrze ciąży natomiast zapotrzebowanie na kalorie się zwiększa i ciężko jest "przejeść" taką ilość, bo dieta wegańska jest bogata w błonnik. Postanowiłam więc, że raz w tygodniu (czasem częściej) będę wrzucać przepisy na dobre posiłki dostarczające białka, żelaza i innych składników na które zapotrzebowanie w Waszym stanie się zwiększa :) Dziś propozycja pasty kanapkowej.

Pasta z soczewicy jest super źródłem białka ale również żelaza czy cynku. Wszystko, co jest potrzebne do jej wykonania to brązowa soczewica i warzywa z bulionu. Bulion warto gotować raz na kilka dni (lub rzadziej i mrozić), gdyż jest świetną bazą do past, burgerów, zup itp.

Skład pasty:
3 szkl ugtowanej soczewicy brązowej
warzywa z bulionu: 1 marchewka, 1 mała pietruszka, kawałek pora
Przyprawy: pieprz, jałowiec, sól, koperek
Wystarczy tylko zmiksować ;) Można dodać troszkę cebulki duszonej na parze (opcjonalnie).



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Dieta roślinna, zarządzanie sobą , Blogger