października 30, 2016

Jak powinien wyglądać wegański jadłospis - przykład

Ponieważ często otrzymuję zapytania dotyczące tego jak powinny wyglądać wegańskie jadłospisy, postanowiłam się zmobilizować i napisać w tym temacie post. Pod spodem pokazuję przykład jadłospisu. Jest to jadłospis urozmaicony i opierający się na zasadach "zdrowej diety wegańskiej". Nie jest opracowany na konkretną wartość odżywczą ani dla konkretnej osoby. Jest to po prostu przykład, jak posiłki mogłyby wyglądać.

Co zrobić, jeżeli brakuje czasu?
Można wtedy skomponować jadłospis jedząc w ciągu dnia dwa razy tę samą potrawę (np. zupę z soczewicy, pastę kanapkową, kaszę z dodatkami itp.). Pamiętajcie jednak, żeby w ciągu dnia znalazły się różne warzywa, owoce, produkty z pełnego ziarna (kasze, piecywo, płatki), nasiona strączkowe i orzechy. Dieta wegańska nie jest trudna :)

Śniadanie

Może to być owsianka lub kasze z warzywami/owocami i orzechami lub pasty kanapkowe różnego rodzaju, czasem smoothies.


Przekąska

Kanapka z pastą i warzywami, owoc lub sałatka


Obiad

Spagetii bolognese, gulasz z soczewicą, burgery z fasoli i sałatka z zielonymi i kolorowymi warzywami lub paella lub inna danie


Przekąska

Pudding z chia z mango lub serniczek z soczewicy, ciasto czekoladowe z różnych mąk, jabłecznik lub to samo, co na przekąskę przed obiadem, jak nie ma być na słodko. Przekąski nie muszą być różne.

Pudding z nasion chia i mango
    • chia nasiona - 2 łyżka1 (20g.)
    • mleko sojowe bez cukru - 1 szklanka (240g.)
    • Wiórki kokosowe - 1 łyżeczka (3g.)
    • Mango - 0,5 szt. (140g.)

Nasiona zalać mlekiem i wymieszać. Odstawić na 30 min i w tym czasie zamieszać jeszcze kilka razy. Wstawić do lodówki na minimum 4 godziny (lub na noc). Przed spożyciem dodać pokrojone owoce i dodatki. 



Kolacja

Może być to samo, co na obiad lub zupa krem (np. brokułowa, pomidorowa, z soczewicy, serowa bez sera, mogą być kanapki lub kasza z dodatkami.


2 komentarze:

  1. A czy zapiekany ryż z jabłkami będzie dobrym pomysłem na śniadanie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli lubisz na słodko, czemu nie? DOdałabym do tego coś z witaminą C (świeże bądź mrożone owoce).

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Dieta roślinna, zarządzanie sobą , Blogger