października 14, 2016

Danie z soczewicy - pełen konkret i pełnia wartości


W czasie ciąży zwiększa się kaloryczność diety. Dieta wegańska zawiera dużo błonnika, więc nie łatwo jest dostarczyć sobie więcej kalorii jedząc produkty bogate w ten składnik oraz niskokaloryczne.

Oprócz kalorii zwiększa się również zapotrzebowanie na białko, żelazo, czy cynk. Z tego właśnie powodu, kolejny przepis z soczewicą dla Was (nazwanie tego dania "przepisem" to dużo powiedziane :))

Dużo białka, żelaza, cynku i wszystkiego ma pyszna soczewica czerwona rozgotowana w bulionie warzywnym :) Najlepiej, jeżeli bulion będzie ugotowany dzień wcześniej i postoi w lodówce. Pyszności!!!

100 g suchej soczewicy czerwonej to aż 25 g białka, 5,8 mg żelaza, 71 mg magnezu 3,34 mg cynku.
Do tego obowiązkowo natka pietruszki lub inne źródło witaminy C, aby zwiększyć dostępność żelaza. Dlaczego tak? Odpowiedź znajdziesz tu :)
Wszystko, co trzeba zrobić to ugotować soczewicę na przygotowanym wcześniej bulionie ;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Dieta roślinna, zarządzanie sobą , Blogger