lutego 23, 2016

Sernik z soczewicą

Wiem, że sernik z soczewicą brzmi dziwnie, ale naprawdę muszę Wam powiedzieć, że jej nie czuć. Jest to doskonała przekąska na słodko, ale także dla osób, które potrzebują jeść więcej białka lub białko w każdym posiłku. Zwykły wegański sernik zrobiony z kaszy jaglanej nie będzie zawierał tyle białka, co to ciasto.

Sernik jest bardzo prosty w wykonaniu
Składniki ( na 2 małe foremki lub jedną troszkę większą~jakieś 12 małych kawałków)

kasza jaglana sucha 60g
Soczewica czerwona (lub żółta) sucha 30g
wiórki kokosowe 30g
rodzynki 100g (namoczyć) - 2/3 z całości wykorzystamy do ciasta, 1/3 do spodu
migdały prażone (najlepsze będą prażone) i orzechy włoskie 70g
sok z cytryny do smaku
opcjonalnie aromat śmietankowy

Przygotowanie:

Kaszę jaglaną gotujemy w wodzie łącznie z wiórkami kokosowymi (2,5 porcji wody na 1 porcję kaszy). Soczewicę gotujemy osobno. W czasie gotowania soczewicy miksujemy rodzynki, mielimy orzechy (nie na proszek, niech będą chrupiące), mieszamy 1/3 zmiksowanych rodzynek z orzechami. Wykładamy do foremki na spód i chłodzimy w zamrażarce. Kiedy kasza i soczewica są gotowe, miksujemy je na gładką masę wraz z pozostałymi namoczonymi rodzynkami. Dodajemy sok z cytryny do smaku. Masę wykładamy na spód orzechowy i ciasto wkładamy do lodówki. Najlepsze jest następnego dnia.




6 komentarzy:

  1. migdały i orzechy włoskie łącznie 70 g?

    OdpowiedzUsuń
  2. W końcu wypróbowałam przepis. Boskie ciasto!!!! Smakuje jak sernik!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda apetycznie:) Jakiej średnicy jest ta foremka ze zdjęcia? ilość składników podanych w przepisie starczy na dwie takie foremki czy na jedną?

    OdpowiedzUsuń
  4. Jest to jedna mała foremka. Ja wciąż wracam do tego ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepis brzmi bardzo zachęcająco :) czy można prosić o dodanie do niego składu dla osób nieposiadających wagi(w szklankach/łyżkach)?

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Dieta roślinna, zarządzanie sobą , Blogger