lipca 09, 2015

Gdzie kupować jedzenie?

Często pytacie mnie, gdzie kupuję jedzenie. Czy są jakieś specjalne miejsca, sklepy, na co zwracam uwagę podczas robienia zakupów... 
A więc, robię zakupy w różnych miejscach. Czasem na promocjach (zazwyczaj tofu, mleka roślinne, warzywa i owoce), czasem w większym sklepie i w warzywniakach. Obecnie wiele produktów kupuję online, ze sklepów internetowych.

Rzeczy, które zawsze mam w domu to ziarna (kasze, ryż, makarony, płatki itp.), nasiona strączkowe, warzywa (dużo mrożę, np. jarmuż, szpinak), owoce (świeże i mrożone), orzechy i nasiona, napoje roślinne, tofu itp.





Co kupuję przez internet, ze sklepów internetowych:

  • ziarna
  • orzechy i pestki
  • nasiona strączkowe
  • suszone owoce
  • przyprawy i inne dodatki


Kiedyś te produkty kupowałam na bazarkach, obecnie wygodniej jest mi to robić przez internet. Robię zapasy na 2-3 miesiące i uzupełniam, kiedy się kończą.

Produkty, które kupuję w warzywniakach, sklepach i supermarketach, to:


  • Owoce i warzywa (przyznam się, że kupuję gdzie popadnie - bazarek, supermarket czy większy sklep typu Biedronka, Kaufland itp.)
  • Czekolady i kakao - kocham czekolady i kakao! Przy zakupie sprawdzam zawartość masy kakaowej w czekoladzie (od 70%) oraz który ze składników jest na pierwszym miejscu w składzie  (tego jest najwięcej), czy aby na pewno nie jest to cukier. 
  • Mleka roślinne. Przy zakupie napoju roślinnego zwracam uwagę na zawartość cukru oraz czy jest wzbogacany w wapń. Lubię Alpro czerwone (bez cukru), czasem kupuję też ryżowe z Lidla lub sojowe wzbogacone w wapń  z Kauflandu. Jednak bardzo nie lubię słodkich napojów.
  • Tofu - Najczęściej kupuję naturalne tofu, bez dodatków. Zaopatrzam się w Lidlu lub Kauflandzie.
  • Jogurt sojowy - kupuję w Kauflandzie. Jest pyszny i tani, w dodatku bez cukru. Szkoda, że nie wzbogacony w wapń.
  • Nasiona strączkowe w puszce - w puszce kupuję cieciorkę, na czarną godzinę trzymam w domu również fasolę białą czy czarną. Najczęściej jednak używam nasion suchych, do ugotowania.
  • Masła orzechowe - Masło robię sama lub wybieram takie, które ma dużo orzeszków i minimum innych dodatków (najlepiej jednak 100% orzeszków). Lubię masło bez soli i cukru firmy Primavika, Agnex czy Naturavena. Tahini również wybieram firmy Agnex.
Emotikon win
Dla mnie zakupy dzielą się na podgrupy:

  • produkty sypkie typu kasze, orzechy, nasiona - kupuję raz na 2-3 miesiące, przez internet.
  • produkty świeże typu warzywa, owoce - kupuję raz, dwa razy w tygodniu, różnie bywa
  • produkty mrożone typu owoce, warzywa - kupuję 2-3 razy w miesiącu i przechowuję w zamrażarce
  • pieczywo, warzywa zielone (sałaty) - kupuję kilka razy w tygodniu





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Dieta roślinna, zarządzanie sobą , Blogger