czerwca 25, 2015

Sernik z kaszy jaglanej - cudo!

Sernik ten jest bardzo szybki i dość konkretnie zapycha, więc nie da się zjeść więcej niż jeden kawałek. A robimy go mniej więcej tak:

1 szkl kaszy jaglanej suchej
3 łyżki wiórek kokosowych
1/2 szkl mleka roślinnego (lub więcej)
kilka sztuk namoczonych suszonych moreli (do posłodzenia) - ok 5
3 brzoskwinie świeże
sok z cytryny do smaku.

Kaszę gotujemy w proporcji z wodą 1:2,5 wraz z wiórkami. Staramy się ją troszkę rozgotować. Można gotować ją na mleku. Ważne, aby zaraz po ugotowaniu, kaszę zmiksować, gdyż jak będzie stała i przestygnie, jest większe prawdopodobieństwo, że będą grudki (nie są pożądane :).
Do miksującej się kaszy dodajemy morele (brązowe, gdyż pomarańczowe są konserwowane kwasem siarkowym), brzoskwinie, mleko do utrzymania konsystencji (powinna być budyniowa). Na koniec dodajemy sok z cytryny i próbujemy, czy w smaku jest odpowiednio kwaśne. 
Co dalej? Można sernik upiec (ok 40 min w temp 175C) lub po prostu schłodzić. Gotowe!


Wartość żywieniowa sernika w przeliczeniu na 100 g:

Energia: 170 kcal
Białko: 5 g
Tłuszcz: 3,5 g
Węglowodany: 33 g
Błonnik: 3,5 g
Żelazo: 2 mg






A tu znajdziecie je w wersji z makiem



5 komentarzy:

  1. Jeszcze nigdy nie znalazłam bloga, którego wszystkie przepisy mi się podobały i były takie łatwe. Tak trzymaj! Mam nadzieję, że blog się rozwinie dzięki yt :) trzymam kciuki
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nigdy nie znalazłam bloga, którego wszystkie przepisy mi się podobały i były takie łatwe. Tak trzymaj! Mam nadzieję, że blog się rozwinie dzięki yt :) trzymam kciuki
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję! Będę tak trzymać dalej, bo muszę coś jeść a stawiam na prostotę i zdrowe :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo polecam ciasto jaglano - makowe. Ja zamiast rodzynków dałam daktyle. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A zrobisz taką tabele kcal dla tego ciasta z makiem? ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Dieta roślinna, zarządzanie sobą , Blogger