piątek, 17 marca 2017

Coś słodkiego? Ciasteczka owsiane!

Lubię słodkie i chrupiące przekąski. W sklepach niestety, trudno jest znaleźć słodycze, które będą wolne od syropów, tłuszczu palmowego,  cukru i innych dodatków. Przeważnie sklepowe ciasteczka są w dodatku takim "ulepkiem cukrowym".  Dlatego myślę, że warto robić zdrowsze odpowiedniki w domu. Takie ciasteczka nie wymagają wiele pracy a można zajadać się nimi przez kilka dni. Co najważniejsze jednak, wiemy z czego są zrobione i zawsze możemy składniki wymieniać aby nam się nie znudziły :)



Jedno ciasteczko to tylko 145 kcal!

niedziela, 19 lutego 2017

Właściwości nasion chia - czy warto je jeść?

W ostatnim czasie wzrasta zainteresowanie produktami typu superfoods, do których zaliczają się również nasiona chia. W internecie można przeczytać mnóstwo informacji na temat tych nasion, jednak niestety często są to informacje nie sprawdzone.
Czytałam ostatnio kilka artykułów na temat nasion chia, gdyż sama je jem jako źródło kwasów omega-3 (o tym będzie dalej), jednak do napisania tego postu zainspirowały mnie głównie pytania czytelników bloga i pacjentów.

Na cóż, nasiona chia cieszą się bardzo pochlebnymi opiniami w internecie i mówiąc szczerze, negatywnych skutków zdrowotnych raczej nie wywołują (nie spotkałam się jak dotąd z takimi badaniami). Czy faktycznie (jak internety podają), są takie bogate w różne składniki odżywcze i w dodatku odchudzają? Czy faktycznie są źródłem kwasów omega-3? 

środa, 15 lutego 2017

Coś szybkiego na słodko - kokosowe ciasto wegańskie

Jest to przepis, który zajmuje bardzo mało czasu. Ciasto jest pyszne, słodkie i smaczne.

Niektórzy tak już mają, że bardzo lubią słodycze i ja do tych osób się zaliczam. W dzisiejszych czasach jednak sklepowe słodycze mają przerażający skład a te, które zaliczamy do zdrowszych odpowiedników mają z kolei przerażające ceny. Co zrobić? Chyba najrozsądniejszym rozwiązaniem jest robienie własnych słodyczy. Wiemy co w nich jest, jakie są dokładne proporcje składników i w dodatku nie przepłacamy.
Z czego można zrobić takie pyszne ciasto kokosowe, jak nie z kaszy jaglanej? Z kaszy jaglanej można zrobić prawie wszystko, więc polecam eksperymentować :)

sobota, 28 stycznia 2017

10 rzeczy, które najczęściej słyszę od nowo poznanych osób...

Kiedy jestem na spotkaniach, uroczystościach (np. czyjeś wesele), kiedy poznaję nowe osoby lub przebywam wśród ludzi, którzy nie wiedzą, że jestem dietetykiem... nie mówię, czym się zajmuję (zawsze ktoś to zrobi za mnie prędzej czy później albo zobaczą, co jem bo w końcu jestem też weganką...). 
Zastanawiacie się zapewne, dlaczego nie poruszam tematu pracy? 
Odpowiedzi znajdziecie poniżej!

poniedziałek, 9 stycznia 2017

Weganizm, co jeść? Dowiedz się, jak stworzyć skuteczny plan działania

A więc chcesz przejść na weganizm, tak?

Jeżeli wcześniej odżywiałeś się w sposób tradycyjny, miałeś już wyrobione pewne nawyki żywieniowe i przyzwyczajenia, które było łatwo powtarzać. Po zmianie diety, musisz pracować nad nimi od nowa. Jeżeli uporządkujesz swoje myśli i zdecydujesz, na co zamienisz dotychczasowe produkty itp., zmiany będą łatwiejsze.
Poniżej przedstawiam Ci kilka opcji, w jaki sposób zacząć wprowadzać zmiany w życie, aby przejście na weganizm przebiegło sprawniej.

niedziela, 8 stycznia 2017

Jak gotować bez tłuszczu?

Przede wszystkim chciałabym podkreślić, że tłuszcz nie jest zły. Każdy z nas potrzebuje tłuszczu. Organizm potrzebuje tłuszczu do właściwego funkcjonowania hormonów, do mechanizmu kontroli temperatury ciała, do wchłaniania witamin rozpuszczalnych w tłuszczach i wielu innych procesów.

Rodzaj spożywanego przez nas tłuszczu ma jednak znaczenie. Wyróżniamy kwasy jednonienasycone (znajdujące się w awokado, większości orzechów, oliwie z oliwek, oleju rzepakowym, oliwkach, orzeszkach ziemnych itp.), które powinny stanowić największą ilość ze spożywanych przez nas tłuszczów w ciągu dnia, kwasy wielonienasycone (znajdujące się w orzechach, olejach, oliwkach, innych produktach dostarczających tłuszczu), są one bardzo ważne i musimy spożywać je w diecie oraz kwasy tłuszczowe nasycone (znajdziemy je w tłuszczach zwierzęcych typu smalec, masło, mięso, nabiał, jaja oraz w tłuszczach roślinnych np. tłuszcz palmowy, kokosowy i inne), których powinno się jeść najmniej, a dokładniej tak mało jak to możliwe.

Wegańska ciąża - skąd brać żelazo?


{text-align: center; }